4 przydatne wskazówki, jak zwiększyć efektywność śledzenia pozycji słów kluczowych

Dzięki odpowiednim procesom i narzędziom monitorowanie wydajności wyszukiwania stron zapewnia bogactwo cennych informacji. Skąd wiesz, które słowa kluczowe przynoszą najwięcej odwiedzin w Twojej witrynie? Są szanse, że Twoja codzienna rutyna SEO polegająca na sprawdzaniu rankingów słów kluczowych daje ci odpowiedź. Śledzenie pozycji Twoich stron wśród wyników wyszukiwania napędza całą strategię promocji. Daje Ci wiedzę o tym, jak Twoje wysiłki optymalizacyjne się opłacają.

 

Ale jak najlepiej wykorzystać ten proces?

Czy wiesz w mgnieniu oka, które z Twoich najskuteczniejszych stron znajdują się na najwyższych pozycjach?

 

Jak przyspieszyć proces śledzenia pozycji?

Dzięki odpowiednim procesom organizacyjnym i odpowiednim narzędziom w Twoich rękach monitorowanie wyników wyszukiwania na Twoich stronach to nie tylko bułka z masłem, ale także dostarcza bogactwa cennych informacji. Zacznijmy od optymalizacji procesu śledzenia pozycji za pomocą tych czterech wskazówek.

 

1. Zawęź właściwe informacje: dostosuj ustawienia śledzenia pozycji do swoich szczególnych potrzeb

Proces sprawdzania rang w dużej mierze zależy od niszy i odbiorców Twojej witryny.

 

Krok 1: Dowiedz się, jak często musisz sprawdzać pozycje słów kluczowych

Masz tendencję do codziennego sprawdzania swoich rang? Możesz wykonywać dodatkową, niepotrzebną pracę. Możesz łatwo ograniczyć proces wyszukiwania organicznego i zwiększyć jego wydajność, odkrywając najlepszy harmonogram o największym wpływie. W większości przypadków będziesz mógł używać tych samych danych o pozycji w rankingu przez okres od jednego do kilku tygodni. Zamiast codziennie sprawdzać rankingi, kompiluj zmiany w czasie, aby lepiej zrozumieć swoje średnie pozycje.

Ta średnia pozycja pozwoli ci monitorować, jak zmieniły się twoje rankingi w tym okresie i da ci wyobrażenie, czy jesteś na dobrej drodze. Na przykład będziesz w stanie zrozumieć, czy nowe linki zwrotne, które zdobyłeś, dały pożądany efekt. Aby uzyskać bardziej ogólny obraz, porównasz dane rankingowe z kilku miesięcy, a nawet lat. Są to informacje, które możesz wykorzystać w raportach i zaprezentować klientom.

Kiedy muszę codziennie sprawdzać rankingi słów kluczowych?

Jeśli jesteś w wysoce konkurencyjnym środowisku, ważniejsze jest codzienne sprawdzanie rankingów słów kluczowych lub możliwość ponownego sprawdzenia ich w dowolnym momencie. Na przykład witryna kawiarni może bardzo szybko zobaczyć nowe lokalne firmy. Dodatkowo, codzienne kontrole pomogą, gdy masz do czynienia z czasowymi akcjami promocyjnymi. Rank Tracker SE Ranking umożliwia ponowne sprawdzenie danych rankingowych według zapotrzebowania. Liczba dołączonych śledzonych słów kluczowych zależy od Twojego planu subskrypcji.

Krok 2: Dowiedz się, czy naprawdę musisz śledzić wiele wyszukiwarek i lokalizacji

Posiadanie listy słów kluczowych nie wystarczy do skutecznego śledzenia pozycji. Musisz także wiedzieć, jakie wyszukiwarki, urządzenia i lokalizacje śledzić. Bądź precyzyjny, jeśli to możliwe – w przypadku rankingów Google możesz zawęzić je do konkretnego miasta. Jeśli Twoja firma jest ukierunkowana na kilka lokalizacji, takich jak sieć salonów kosmetycznych lub pralni chemicznych, ustaw narzędzie do śledzenia pozycji tak, aby obejmowało je w ramach jednego projektu witryny.

 

Krok 3: Śledź swoje języki osobno, aby zmniejszyć bałagan

To samo dotyczy języków. Jeśli masz witrynę wielojęzyczną, najrozsądniej jest podzielić słowa kluczowe i monitorować każdy język z osobna. Mogą wystąpić sytuacje, w których do sprawdzenia potrzebne będą różne kombinacje lokalizacji i języka.

 

Kładąc wszystko razem.

Mając to na uwadze, wybierz częstotliwość sprawdzania rankingu, która najlepiej pasuje do Twojej firmy. Ponieważ budżety służące do śledzenia pozycji zwykle wpływają bezpośrednio na cenę subskrypcji narzędzia SEO, sprawdzanie pozycji tylko wtedy, gdy jest to naprawdę konieczne, pomoże Ci zapłacić za to, czego faktycznie potrzebujesz. Sprawdź, jak narzędzia SEO umożliwiają pracę z tymi różnymi ustawieniami. W SE Ranking możesz monitorować dane rankingowe dla kombinacji pięciu wyszukiwarek, urządzeń, lokalizacji i języków bez dodatkowych kosztów.

 

2. Ułatw sobie wizualizację postępów w SEO: organizuj dane słów kluczowych za pomocą grup, tagów i notatek

Pracujesz na dużych stronach internetowych? Masz ogromną, skomplikowaną strukturę, jak e-commerce – wiele kategorii produktów i podkategorii? Ułatw to sobie i swojemu zespołowi, korzystając z opcji filtrowania i grupowania słów kluczowych, aby poruszać się po danych rankingu.

Najlepszy sposób na uporządkowanie danych słów kluczowych

Grupuj dodane zapytania według różnych kryteriów, takich jak:

  • Cel wyszukiwania.
  •  Lokalizacja
  • Cechy produktu.

Sprawi to, że kontrole rankingu będą bardziej pouczające. Teraz dowiesz się, które elementy semantyki Twojej witryny działają dobrze, a które wymagają dodatkowego wysiłku.

Korzyści z organizowania danych słów kluczowych

Po uporządkowaniu danych będziesz mógł:

  • Zobacz dane rankingowe bardziej efektywnie.
  • Popraw strukturę witryny i zawartość jej stron w oparciu o analizę pozycji słów kluczowych w różnych grupach.
  • Skuteczniej śledź czynniki rankingu słów kluczowych.

Rank Tracker SE Ranking pozwala tworzyć niestandardowe grupy słów kluczowych i przypisywać tagi do poszczególnych zapytań lub grup. W tym momencie możesz powiązać tagi z grupami, aby uzyskać jeszcze bardziej szczegółowy obraz swoich rankingów.

Jak uporządkować dane słów kluczowych

Załóżmy, że Twoja witryna sprzedaje różne rodzaje butów:

  • Działanie.
  • Wędrówki.
  •  Szkolenie

Załóżmy również, że dane demograficzne Twoich klientów to:

  •  Kobiety
  • Mężczyźni.
  •  Dzieci

Twórz grupy i tagi dla wszystkich tych specyficznych cech, abyś mógł zobaczyć każdy ważny element danych w ciągu kilku sekund – znacznie ułatwiając monitorowanie pozycji.

 

Prowadź notatki z danymi rankingu słów kluczowych, aby łatwo zapamiętać zmiany

Próba zapamiętania zmian wymaga czasu. Czasami myślisz o tym, co mogłeś zmodyfikować, innym razem spędzasz czas na przeszukiwaniu e-maili. Pod koniec dnia często nie mamy jasnego pojęcia, jaka zmiana wpłynęła na wzrost rangi. Zamiast tego rób notatki ze swoimi danymi, aby zminimalizować czas poświęcony na to. Na przykład, gdy przeprojektujesz stronę i zoptymalizujesz ją pod kątem określonych słów kluczowych, dodaj notatkę o tym na swoim pulpicie nawigacyjnym. Widząc swoją notatkę bezpośrednio na wykresie rankingu, uzyskasz wizualizację tego, jak zmiany strony wpłynęły na rankingi.

3. Ułatw sobie skorelowanie zmian w rankingu: weź widoczne metryki SEO pod uwagę

Aby określić sukces, musisz także śledzić wiele wskaźników SEO. Odwołując się do wskaźników SEO, możesz łatwo rzucić światło na problemy, które uniemożliwiają powodzenie Twoich stron. Skorzystaj z poniższych danych, aby uzyskać więcej informacji o potencjale ruchu bezpłatnego i płatnego oraz obecności w wyszukiwarkach:

  • Widoczność wyszukiwania.
  •  
  • Prognoza ruchu.
  • Średnia cena reklamy.

 

Ułatw sobie to, wyświetlając wszystkie te informacje wraz z raportem rankingowym. Nie marnuj czasu na odwiedzanie wielu witryn i ręczne kompilowanie danych, gdy możesz skrócić poświęcony czas i zwiększyć produktywność. Na przykład, za pomocą narzędzia takiego jak SE Ranking, możesz monitorować swoją i swoich konkurentów obecność w różnych funkcjach SERP. Wiele zapytań o dużej liczbie zapytań ma różne funkcje SERP, które mogą pojawić się powyżej pierwszej dziesiątki lub wśród nich. Musisz wiedzieć, czy te funkcje są obecne dla Twoich zapytań docelowych i czy Twoje strony pozyskały niektóre z nich. Załóżmy, że Twoja witryna promuje różne produkty. Jego strony mogą zawierać obrazy i wyniki zakupów, które mogą przyciągnąć uwagę wyszukiwarek.

 

4. Skonfiguruj nowe, ważne comiesięczne zadania: śledź rankingi konkurencji razem ze swoimi

Znajomość swoich pozycji w SERP bez wiedzy o tym, jak dobrze radzą sobie twoi konkurenci, to tylko połowa historii. Aby nie zostać w próżni, sprawdzaj i porównuj rankingi konkurencyjnych witryn.

 

Jak odkryć, kto kradnie koncentrację w wyszukiwaniu?

Monitoruj, którzy gracze w branży osiągają lepsze wyniki w przypadku niektórych zapytań i jak ich pozycje rosną w czasie. Jeśli podoba Ci się dynamika konkurenta, odwiedź jego strony i przeanalizuj, jak są zoptymalizowane. Wprowadź te zmiany, aby uzyskać wyższy poziom SERP.

 

Jak zrozumieć wahania SERP w swojej niszy?

Monitoruj SERP co miesiąc i obserwuj, jak często zmieniają się najwyższe pozycje. Ten rodzaj śledzenia rankingu konkurencji może pokazać, jak zmienne są Twoje docelowe słowa kluczowe. Na przykład, jeśli zauważysz, że trzy najlepsze wyniki są co miesiąc zajmowane przez zupełnie inne witryny, może to oznaczać, że wszyscy grają w tę grę i możesz szybko przewyższyć konkurencję. Lub załóżmy, że dowiadujesz się, że pierwsze miejsce w rankingu strony dla słowa kluczowego nie zmieniło się od roku. Nadszedł czas, aby przyjrzeć się bliżej tej stronie i sprawdzić, czy możesz zrobić to lepiej.

 

Jak odkryć, kiedy Twoje rankingi nagle spadły?

Jeśli zauważysz spadek w rankingu, zacznij badać jego potencjalne przyczyny, patrząc na dynamikę konkurencji. Jeśli wiele z nich straciło również niektóre pozycje słów kluczowych, może to być oznaką aktualizacji wyszukiwarek. W SE Ranking możesz porównywać dane rankingowe w Added Competitors w My Competitors. Dodaj do pięciu konkurencyjnych witryn i śledź ich pozycje wraz z danymi dotyczącymi autorytetu domeny i profilu linków zwrotnych. Kliknij Rankingi obok dowolnej dodanej konkurencji i przeglądaj wykresy rankingowe z przejrzystą wizualizacją porównania tej witryny z Twoją. Wybierz konkretne słowa kluczowe i zobacz, jak blisko są Twoje pozycje i gdzie trzeba ciężej pracować.

 

Usprawnij SEO i uzyskaj maksymalne korzyści ze śledzenia rankingów słów kluczowych

Może się wydawać, że sprawdzanie rankingu słów kluczowych to całkowicie zautomatyzowany proces, w którym informacje są przekazywane na talerzu, ale w rzeczywistości potrzeba trochę wysiłku, aby ten proces był naprawdę wnikliwy.  Aby skutecznie śledzić swoje rankingi, upewnij się, że:

  • Wybierasz najbardziej odpowiednie ustawienia.
  • Wykorzystujesz możliwości grupowania i filtrowania.
  • Zwróć uwagę na dodatkowe dane SEO.
  • Miej oko na swoich najważniejszych konkurentów.

Wszystko to można łatwo zrobić za pomocą bogatego w dane i elastycznego narzędzia do śledzenia rankingu, takiego jak SE Ranking.